Skocz do zawartości

Dodge Ram III generacji


mihoo

Rekomendowane odpowiedzi

Planuje zakup Dodge Ram-a III generacji, najlepiej przed liftem, czyli do 2005 r.

Silnik 5,7 napęd 4x4, podwójna kabina - Mega Cab, żeby było z tyłu trochę miejsca na nogi :-P

Pytanie, jakie są różnice między modelem 1500 a 2500 bo jestem raczej zielony w tym temacie. Wiem, że różnią się ładownością i 2500 powinien być już ciężarówką. Nie przeszkadza mi to w sumie bo mam kat. C, tylko czy jest sens :roll: Auto nie ma wozić jakiś większych ciężarów. Planuje go podnieść, założyć większe kółka i tego typu modyfikacje. Auto będzie jeździło głównie po czarnym i trochę w lekkim terenie, czasem pociągnie jakąś cięższą przyczepę.

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podwójna kabina - Mega Cab
Tego chyba nie znajdziesz w 1500. Nie wiem też, czy w ogóle była taka kabina w przedlifcie.
Pytanie, jakie są różnice między modelem 1500 a 2500

Na pewno zupełnie inne przednie zawieszenie - 1500 miało niezależne przednie zawieszenie, 2500 sztywny most. Tylne mosty też były inne - w 2500 najsłabszy to Chrysler 9.25. Najłatwiej poznać po ilości szpilek w kołach - 1500 pięć, 2500 osiem. Nie pamiętam jak z reduktorami i skrzyniami biegów.

Wiem, że różnią się ładownością i 2500 powinien być już ciężarówką
Oba to ciężarówki, tylko, że małe jest prawdopodobieństwo trafienia 1500 o DMC powyżej 3,5t. W 2500 różnie może być, wszystko zależy od wersji i od fantazji pierwszego właściciela w Polsce. Stąd i różnicy w ładowności na papierze może nie być.

Na pewno sporo różnią się uciągiem, ale tu też różnie może być w papierach - nie spodziewaj się w aucie o DMC poniżej 3,5t uciągu większego niż te 3,5t

Na pewno będzie duża różnica w cenie - z tego co obserwuję na 2500 trzeba szykować jakieś 50% więcej niż na porównywalne 1500, a wybór jest dużo mniejszy.

Pamiętaj, że dmc powyżej 3500 kg to nie tylko kat C, ale jeszcze viatol :evil: