Kassei Opublikowano 17 Grudnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2016 Witam, odkopię trochę temat. Ford F150 nie zapina napędu na przód, temat tutaj został prześledzony i wniosek jest taki, że w układzie pneumatycznym nie występuje żadne ciśnienie. Co odpowiada w tym wszystkim za "dmuchanie"? Z czego bierze się te ciśnienie, które ma pompować membrany?To nie tak... Napęd przedni jest zapinany jednocześnie elektrycznie (ręcznie - jeśli masz lewarek) oraz pneumatycznie, ale tam nie ma ciśnienia. Jest podciśnienie. Ogólnie działa to tak, że podciśnienie zasysa zębate pierścienie ściągając je z piast. Jak włączasz 4x4 to w układzie gubi się podciśnienie i pierścienie nasuwają się na piasty. Jest to dość sprytny zabieg, bo jeśli ci się układ rozszczelni to i tak 4x4 będzie działać tylko nie do końca się wyłączy (piasty będą zapięte więc będzie pracował most). Elektrycznie za to podpinany jest przedni wał, a czasem (można było takie auto zamówić) ręcznie. Różnica taka, że przy elektrycznym masz pokrętło tam gdzie uchwyt na monety i silniczek zmieniający ustawienie, a przy ręcznym jest dodatkowa wajcha 2H-N-4H-4L w podłodze.Reasumując nie ma ciśnienia bo nie powinno go być i jak je nazwałeś - membrany - nie są pompowane tylko odsysane. Mi też trochę zajęło zanim rozkminiłem jak to działa ;) Cytuj FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007 FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001 FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010 był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X25XE Opublikowano 18 Grudnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Aaaaha. W takim razie opiszę co się dzieje w F150, którego naprawiamy. Po włączeniu 4x4 nie traci się podciśnienie, wał jest zapinany ale membrany nie reagują. Dopiero, gdy przez wężyk dmuchniemy sprężonym powietrzem to zaczyna się kręcić piasta (samochód był podniesiony, koła w powietrzu, wrzucone D i 4x4). Wszystkie przewody zostały przedmuchane, leciała z nich rdza, zmieniony został "silniczek" z podciśnienia. Czyżby membrany padły? Obie na raz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kassei Opublikowano 18 Grudnia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Aaaaha. W takim razie opiszę co się dzieje w F150, którego naprawiamy. Po włączeniu 4x4 nie traci się podciśnienie, wał jest zapinany ale membrany nie reagują. Dopiero, gdy przez wężyk dmuchniemy sprężonym powietrzem to zaczyna się kręcić piasta (samochód był podniesiony, koła w powietrzu, wrzucone D i 4x4). Wszystkie przewody zostały przedmuchane, leciała z nich rdza, zmieniony został "silniczek" z podciśnienia. Czyżby membrany padły? Obie na raz?Stawiam na membrany. Generalnie powinno wystarczyć rozszczelnienie układu aby pierścienie wskoczyły się zapięły na piastach. Jeśli potrzeba do tego ciśnienia to jest nieciekawie. Może uda Wam się jakoś je "rozruszać". Skoro była w układzie rdza to najprawdopodobniej jest tak samo w membranach. Gdzie naprawiacie auto? Sam jeżdżę do Żor z Efką ;) Dokładnie to jestem ze Strumienia :D Cytuj FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007 FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001 FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010 był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 20 Stycznia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2017 na końcu wezykow z podciśnieniem jest tez zawor - lewa strona na tylnej scianie komory silnika u gory - kolo tych 3 wtyczek/wiazek, to jeszcze sprawdzcie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.